Koliko dugo lak traje na noktima?

Ovo će biti možda prvi post ovog tipa na mom blogu. Tema je svakako usko vezana za ono o čemu inače pišem, ali na nešto drugačiji način. Naime, u poslednje vreme se sve češće susrećem sa komentarima i rečenicama kako nekoj devojci ne odgovara ovaj ili onaj brend lakova, kako su lošeg kvaliteta itd. Zvuči veoma logično, i slažem se da neke firme prave lakove boljeg ili lošijeg kvaliteta, da su neke završnice bolje, neki lakovi se brže skidaju od drugih itd. Ali ako se radi o popularnom brendu u ovoj kategoriji možda ipak nije do njega što je ,,loš''.
Ne želim da se iko nađe prozvanim u ovom tekstu, nije mi to cilj, ali mi se čini kako mnogi nisu upućeni u neke stvari, i šta uopšte znači da li lak ima dobru trajnost ili nema?

Pre konkretne priče naglasila bih da je ova tema diskutabilna. Prvo, možda za mene i neku od vas ovaj pojam nema isto značenje. Šta se smatra pod tim ,,dugo traje na noktima''? Dva dana? Sedam dana? Pola meseca? Ja uvek tvrdim da sve najvećim delom zavisi od očekivanja, pa tako i ovo.

Po nekom nepisanom pravilu (koje ću primeniti trenutno) na nokte se maže bazni lak, dva sloja laka i završni sloj. Sve naravno zavisi i ovo uopšte ne mora biti tako, ali pričamo o nekom sasvim solidnom manikiru koji želite da nosite neko vreme na noktima. Pa da pređemo na probleme?


Zašto mi lak puca na noktima?

Postoji nekoliko razloga zašto se to može dogoditi ali prvi i osnovni je - kvalitet vaših noktiju. Znači, ne postoji šansa da vam bilo koji lak, bilo koje marke i bilo kog cenovnog ranga stoji duže od jednog dana na noktu ukoliko su vaši nokti izlistani. Evo jednog klasičnog primera loših noktiju na donjoj fotografiji. Moji su inače, samo u nekoj fazi oporavka. Kliknite na sliku za uvećanje i moći ćete da primetite da mi je nokat na kažiprstu izlistan, kao i da su mi zanoktice suve itd. Sa takvog nokta možete očekivati da će se lak skinuti već sledećeg dana.


Sledeća stvar koja se može desiti jeste da vidite kao prelome na laku i pukotine ali je lak i dalje tu. Nešto kao kada prsne staklo. Meni lično se to dešava kada nanesem jako debeo sloj laka, a nokti mi nisu dovoljno čvrsti, odnosno savitljivi su. Lak puca, logično je.
Takođe zavisi i od vrste laka. Neki šljokičavi lak može da vam stoji na noktima i po 15 dana, dok će neki drugi da puca lakše jer je krut kada se namaže i osuši.
Neke od bitnih stvari su takođe poslovi koje obavljate u toku dana. Ukoliko ste ribali kupatilo, prali veš, posuđe, pa sve to još bez rukavica, logično da če to uticati na lak na vašim noktima.

Kako da mi lak traje duže?

Kao i kada su preparativa i dekorativa u pitanju i ovde bih rekla da je bitno pronači ono što vama odgovara. Bacite se u potragu za baznim lakom koji rešava probleme vaših noktiju, bilo da je to pucanje, listanje, čvrstoća itd.
Sledeća stavka je završni sloj. Pored toga što je zadužen da vam brže osuši lak, da možda ispravi sitne nepravilnosti, da da laku dodatni sjaj, on je tu i da vam produži trajnost. I ukoliko ne mažete nokte toliko često i preskačete ovaj korak, probajte da ga uvrstite u svoju rutinu mackanja i sigurna sam da pozitivan utisak neće izostati.
Gledajte da vam nokatna ploča ne bude masna već čista i suva pre nanošenja laka.


Moje preporuke su sledeće: Eveline 8u1 bazni sloj, tačnije tretman za oporavak noktiju, Aura Jelly završni sloj, ako ga igde pronađete (Seche Vite takođe), a lak koji je meni ostao na noktima je Golden Rose crni lak iz Rich Color kolekcije, i to čitavih 10 dana!
Lakovi koje volim - upravo Golden Rose i Rich Color kolekcija, China Glaze, OPI, Kiko, Aura...

Nadam se da vam je ovaj post bio od koristi i pre nego što neki lak odbacite razmislite da li je u nečemu drugom problem.


Tags:

Share:

13 comments

  1. Slažem se sa tobom da je dosta do kvaliteta nokta, ali kako mi se svi China Glaze ljušte sami od sebe posle pola dana, a Kiko mi izdrže po 4-5 dana. Essie jedan malo deblji sloj i to stoji to ne mrda :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa ne znam kako to :( Ja stvarno nemam taj problem, a imam i neke Kiko i Essie koji su mi u istom rangu. Nije naravno svaki lak isti, ali generalno gledano meni su oni baš super. Ipak se nadam da će ti možda neki odgovarati, imaju jako lepe boje. :)

      Delete
    2. Pa zato sam odustala od China Glaze-a a divne boje imaju... :/
      Mada sad sam zamenila Seche Vite sa Poshé i svi lakovi mi duže traju, možda namažem i neki CG ;)

      Delete
    3. CG mi stoje na noktima samo ako ispod njih namazem jedan sloj Golden Rose laka slicne boje...ne mrdaju po 3-4 dana...inace se skidaju na pogled!

      Delete
    4. Hm... Zaista ne znam kakav je to problem sa CG lakovima ali evo ja ovim putem dajem obećanje da ću napraviti eksperimentalni video. Upravo imam i ideju. Nadam se da ću uspeti u tome.
      Inače su se meni Golden Rose lakovi pokazali kao jedni od najtrajnijih (Rich Color kolekcia, crni lak npr)

      Delete
  2. Bravo, bravo i još jednom bravo za post! Potvrđujem sve :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno još jednom!! :) Post je nastao taman negde nakon našeg viđanja kada smo to spomenule. :**

      Delete
  3. Mislim da si ovim tekstom pokrila sve stavke. (y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trudila sam se da napišem sve što mi je palo na pamet. A drago mi je kada imam podršku dragih lakoholičarki. :)

      Delete
  4. Nadovezaću se na Jovanik komentar... i meni se China Glaze brzo skidaju :/ a predivne su nijanse... zato ih mažem s vremena na vreme da me mine želja :) Essie mi najduže traju, posebno sa njihovim Let it Shine top coat-om... pritom perem ruke kao manijak :) i da, obavezno 8 u 1 kao baza :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš sam primetila da mnoge devoke imaju problem sa CG lakovima, ali evo kao što sam gore napisala, probaću da ih testiram i snimiću. :)
      Njihov top coat nisam probala, a imam tek par lakova i samo mi se jedan ne dopada :) To za pranje ruku, i ja takođe. :D A razmišljam da malo napravim pauzu sa 8 u 1 jer su mi nokti previše kruti. :D

      Delete
  5. Slažem se sa svim što si napisala, inače je odličan post :)
    Što se mene tiče ne mogu da provalim zašto mi neki lakovi kao Essence ili GR traju po dva dana a drugi npr. Flormar ili Essie traju po nedelju dana? Sve isto radim mada stoji da su mi nokti lošeg kvaliteta :( L.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno! :)
      Ja iskreno baš nisam primetila da mogu tako neke brendove da svrstam kao dobre ili loše po trajnosti. A za kvalitet nokta, evo meni još uvek u potpunosti nije izrastao nokat koji se izlistao i upravo je to prst na kome mi lak prvo puca.

      Delete